Este vorba despre un instrument oficial de comunicare între administraţia locală şi cetăţean. Prin această aplicaţie, devenii pot depune sesizări care intră în circuitul legal de soluţionare. Avantajele aplicaţiei sunt, în special, legate de transparenţă în circuitul petiţiilor, evidenţierea problemelor semnalate şi felul în care sunt ele soluţionate
Marcel Bot

„Încercăm să venim în sprijinul cetăţenilor prin aplicaţie online care reprezintă un pas foarte important în relaţia funcţionar, Instituţia Primăriei şi cetăţeni”, spune primarul Florin Oancea, care adaugă că, în felul acesta, Deva intră în rândul reşedinţelor de judeţ civilizate.

Utilă „în egală măsură” şefilor şi populaţiei

Primăria Municipiului Deva pune la dispoziţia cetăţenilor din oraş un serviciu electronic de raportare a sesizărilor privind problemele care afectează domeniul public. Deva24 Sesizări este o aplicaţie software de servicii electronice, având componentă de acces prin interfaţă web și componentă de aplicaţie pentru dispozitive mobile. Aplicaţia Deva24 Sesizări se poate instala pe telefonul mobil sau pe computerul personal şi este un instrument de lucru extrem de util, atât pentru cetăţean, cât şi pentru administraţia locală. Orice sesizare intră în circuitul oficial al petiţiilor, primeşte un număr de înregistrare şi apare pe harta municipiului ca problemă sesizată. Primăria are obligată să răspundă petentului în termenul legal de (maximum) 30 de zile.

Comparativ cu sesizările făcute pe reţelele de socializare, aplicaţia este mai eficientă pentru că centralizează sesizările, fiind mai uşor de monitorizat de autorităţi. De asemenea, petentul are garanţia că sesizarea sa nu va rămâne fără ecou. „Pe mine, ca primar, împreună cu echipa şi colegii din Primărie, care avem obligaţia să rezolvăm problemele cetăţenilor, ne ajută foarte mult. De asemenea, îi ajută şi pe cetăţeni şi dezvoltă spiritul civic. Orice problemă, odată sesizată, ajunge ca informaţie la noi, e repartizată celor care au atribuţiuni în soluţionarea ei, iar cetăţeanul ştie că sesizarea sa a fost înregistrată, pentru că va primi răspuns. O problemă poate fi rezolvată în 30 de zile, altele nu, dar cetăţeanul va fi informat cu privire la soluţionarea petiţiei”, a mai spus Oancea.

Ştiri, notificări, avertismente

Aplicaţia are mai multe categorii în funcţie de problema sesizată, conţine notificări şi avertizări transmise de municipalitate, precum şi un buletin informativ. Aplicaţia conţine şi o hartă interactivă. Orice problemă sesizată va fi marcată cu o bulină pe hartă, iar când problema e rezolvată – bulina se va înverzi. Astfel, devenii şi edilii vor fi permanent la curent cu felul în care le sunt tratate problemele.

 

1 COMENTARIU

  1. doresc sa stiu cine are obligatia de a inscriptiona locurile de parcare? domnul de la ghiseu mi a spus sa mi fac singur treaba ca primaria nu face asa ceva …oare primaria aduna numai banii? asta in sona marasti cantina fosta constructii ,langa sala sporturilor ,,unii abuzeaza si de relatii si au 3 4 locuri de parcare !!! din bl anl !! locul platit mi a fost ocupat de cateva ori ;am chemat politia care a zis ca daca nu este marcat de primarie nu au cum sa ia masuri ?? eu sant clientul si platitorul de taxe si impozite la primarie …. ar fi ok daca nu mai platesc impozitele?

Lasă un răspuns la istratescu gheorghe Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here